„Po co nam zakładka do książki” |
To temat lekcji bibliotecznej przeprowadzonej 21.04.2016r. w klasie „0”. Głównym wątkiem zajęć była książka i zakładka. Dzieci dowiedziały się do czego służy zakładka i chętnie wykonały własną zakładkę – żabkę.
|
Więcej…
|
|
13 kwietnia 2016r. odbyła się lekcja biblioteczna dla klasy „0”. Po przywitaniu, dzieci usiadły na „czarodziejskim dywanie”, który przeniósł je do historii opisanej w książce. Uczniowie wysłuchali fragmentu niezwykłej przygody bohaterki Joanny Papuzińskiej pt. „Nasza mama jest czarodziejką”. Następnie odpowiadali na pytania, które pozwoliły na sprawdzenie rozumianego tekstu.
|
Więcej…
|
Czy warto w życiu posługiwać się kłamstwem? |
To temat lekcji bibliotecznej przeprowadzonej 14 stycznia 2016r. w klasie II SP. Jej głównym celem było wprowadzenie dziecka w świat wartości uniwersalnych takich jak dobro i prawda, budowanie pozytywnego obrazu samego siebie w oparciu o prawdę oraz odróżnianie prawdy od fałszu na podstawie baśni. Na wstępie uczniowie wypowiadali się na temat :
- Co to jest kłamstwo?
- Jak się czuję, gdy ktoś mnie okłamuje?
- Czy zdarza mi się kłamać?
- Dlaczego kłamię?
Następnie wysłuchali fragmentu baśni Braci Grimm pt. „Stoliczku, nakryj się”. Potem nauczyciel wygłaszał zdania na podstawie baśni, a uczniowie musieli ustosunkować się do nich. Jeśli zdanie było prawdziwe podnosili lizaka z literą P, a jeżeli fałszywe – lizaka z literą F. Na koniec uczniowie na podstawie baśni „Stoliczku, nakryj się” i własnych doświadczeń samodzielnie doszli do wniosku, że w życiu nie warto posługiwać się kłamstwem.
|
|
To temat lekcji bibliotecznej, która odbyła się 6 listopada 2015r. dla klasy II SP. Jej głównym celem było uświadomienie uczniom potrzeby przyjaźni i bezinteresownej chęci pomagania innym. Na początku dzieci wysłuchały psychoedukacyjnej Bajki o gumce i ołówku.
|
Więcej…
|
Jak korzystać ze słowników - kl VI SP |
To temat lekcji bibliotecznej przeprowadzonej 19 listopada 2015r. dla klasy VI SP. Jej głównym celem było wzbogacenie wiadomości uczniów o słownikach (rodzaje i budowa) oraz kształcenie u dzieci sprawnego posługiwania się nimi. Na początku, pod kierunkiem nauczyciela, uczniowie dokonali klasyfikacji słowników dzieląc je na językowe i rzeczowe.
|
Więcej…
|
|
|
|
<< pierwsza < poprzednia 1 2 następna > ostatnia >>
|
Strona 1 z 2 |