Konkursy
Biblioteka
Programy i projekty
język polski klasy 4 i 8 |
PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA Z JĘZYKA POLSKIEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ W BIESOWICACH KLASA IV I VIII
Narzędzia i sposoby sprawdzania osiągnięć uczniów 1.Narzędzia i środki stosowane przy ocenianiu uczniów to: - zadania domowe -kartkówki, prace klasowe, sprawdziany, odpowiedzi ustne -wytwory uczniowskie, praca w grupach -aktywność podczas zajęć oraz aktywność pozalekcyjna ( konkursy, prace dodatkowe)
-aktywność na lekcji -przygotowanie materiałów pomocniczych. Za cztery plusy uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i trudności w uczeniu się Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, dostosowuje się do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych, zgodnie z opinią poradni psychologiczno- pedagogicznej. Warunki uzyskiwania ocen z przedmiotu język polski 1.Każdy uczeń jest oceniany zgodnie z zasadami sprawiedliwości. 2.Prace klasowe i sprawdziany są obowiązkowe. 3.Jeżeli uczeń opuścił pracę klasową lub sprawdzian z przyczyn losowych, to musi napisać tę formę sprawdzania wiedzy po powrocie do szkoły, w terminie ustalonym z nauczycielem. 4.Uczeń może poprawić ocenę z pracy klasowej lub sprawdzianu, na zasadach i w terminie uzgodnionym z nauczycielem. Maksymalny czas poprawienia danej pracy to dwa tygodnie od wstawienia oceny do dziennika. Termin ulega przedłużeniu w przypadku choroby nauczyciela lub danego ucznia. Poprawę konkretnej pracy uczeń może pisać tylko jeden raz.
6.Uczeń ma prawo w ciągu semestru zgłosić cztery nieprzygotowania do lekcji. Nie dotyczy to prac klasowych i sprawdzianów. 7.Jako nieprzygotowanie ucznia do lekcji rozumie się także brak zeszytu, książki, ćwiczenia, pracy domowej. Uczeń nie pisze wówczas kartkówek i nie jest proszony do odpowiedzi. 8.Jeśli na dany dzień była zadana praca domowa, to brak zeszytu lub ćwiczenia skutkuje brakiem zadania i oceną niedostateczną. 9.Wyczerpawszy limit nieprzygotowań do lekcji, za każde kolejne uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną. 10.Udzial w nadobowiązkowych konkursach, zadaniach są premiowane oceną celującą bądź bardzo dobrą: - awans do następnego etapu lub wynik powyżej średniej- ocena celująca - wynik na poziomie średnim i powyżej średniej- ocena bardzo dobra. Obszary aktywności podlegające ocenianiu:
-kilkuzdaniowa wypowiedź -dialog, opowiadanie -recytacja, prezentacja, głos w dyskusji -czytanie tekstów.
-niewerbalne wytwory pracy: album, słownik, mapa, plakat, słuchowisko, film -scenki rodzajowe, dramy. Warunki uzyskiwania wyższej oceny Uczeń może poprawić ocenę roczną wyższą niż przewidywana jeżeli: - pisał wszystkie prace klasowe - prowadził starannie i systematycznie zeszyt przedmiotowy - wszystkie nieobecności ma usprawiedliwione -systematycznie przygotowywał się do lekcji. Szczegółowe kryteria ocen w poszczególnych klasach znajdują się w załączniku nr 1 i 2
mgr Kamilla Mazurek |
Sport w szkole
Gościmy
Naszą witrynę przegląda teraz 11 gościDzisiaj jest: Czwartek |
3 Października 2024 |
Imieniny obchodzą Eustachy, Eustachiusz, Ewald, Gerard, Gerarda, Gerhard, Heliodor, Józefa, Kandyd, Sierosław, Teresa |
Do końca roku zostało 90 dni. Zodiak: Waga |