Start Wewnątrzszkolne ocenianie Historia 2023_2024
Historia 2023_2024

PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA Z HISTORII W SZKOLE PODSTAWOWEJ W BIESOWICACH

 

Kontrakt między nauczycielem i uczniem

 

  • Każdy uczeń jest oceniany zgodnie z zasadami sprawiedliwości.
  • Prace klasowe, prace domowe i odpowiedzi ustne są obowiązkowe.
  • Prace klasowe są zapowiedziane, z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem i podaniem zakresu sprawdzanych umiejętności i wiedzy.
  • Kartkówki nie muszą być zapowiedziane i nie mogą być poprawiane.
  • Uczeń nieobecny na pracy klasowej musi ją napisać w terminie uzgodnionym z nauczycielem, jednak nie później niż miesiąc od czasu pisania danej pracy klasowej przez resztę zespołu klasowego. Każda nieobecność w umówionym terminie będzie odnotowywana w dzienniku lekcyjnym w postaci uwagi.
  • Ocenę z pracy klasowej można poprawić. Poprawa jest dobrowolna i odbywa się w ciągu 2 tygodni od dnia podania informacji o ocenach. Uczeń jest zobowiązany powiadomić nauczyciela o chęci  Dana praca klasowa może być poprawiana tylko raz.
  • Uczeń ma prawo do trzykrotnego zgłoszenia nieprzygotowania do lekcji w ciągu semestru. Przez nieprzygotowanie się do lekcji rozumiany jest: brak zeszytu, brak pracy domowej, niegotowość do odpowiedzi. Nieprzygotowanie nie obowiązuje przed pracą klasową.
  • Ocena niedostateczna z pracy domowej może być przez ucznia poprawiona w terminie wyznaczonym przez nauczyciela. Uczeń po otrzymaniu takiej oceny, zgłasza natychmiast chęć poprawy.
  • Po wykorzystaniu limitu określonego powyżej uczeń otrzymuje za każde nieprzygotowanie się do zajęć ocenę niedostateczną.
  • Aktywność na lekcji nagradzana jest plusami. Za zgromadzenie 4 plusów uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą. Przez aktywność na lekcji rozumiane jest: częste zgłaszanie się na zajęciach i udzielanie poprawnych odpowiedzi, aktywna praca w grupach.

               Pomiar osiągnięć uczniów odbywa się za pomocą:

  • prac klasowych
  • kartkówek
  • odpowiedzi ustnych
  • prac domowych
  • Ćwiczeń
  • innych form aktywności np. udział w konkursach historycznych, wykonywanie pomocy dydaktycznych, aktywny udział w pracach koła historycznego
  • obserwacji ucznia:
  • przygotowanie do lekcji
  • aktywność na lekcji
  • praca w grupie
  • praca samodzielna

       

Zasady udostępniania do wglądu prac pisemnych:

  • Po sprawdzeniu i ocenieniu prace pisemne są udostępniane uniom na lekcji. Omówione i wyjaśnione są wszelkie wątpliwości. Prace klasowe, sprawdziany i kartkówki pozostają w szkole. Prace pisemne mogą być udostępnione rodzicom do wglądu w czasie konsultacji lub w innym indywidualnie uzgodnionym terminie. Jeżeli nauczyciel wyda uczniom prace do wglądu dla rodziców, zobowiązani są dostarczyć prace na następną lekcję z podpisem opiekuna.
  • Prace pisemne są przechowywane w szkole do końca bieżącego roku szkolnego.

Dostosowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania z historii do możliwości uczniów ze specjalnymi wymaganiami edukacyjnymi:

 

  • Uczniowie posiadający opinię Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

o specyficznych trudnościach w uczeniu się oraz uczniowie posiadający

orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego są oceniani

z uwzględnieniem zaleceń poradni.

  1. Nauczyciel dostosowuje wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb

psychofizycznych i edukacyjnych ucznia posiadającego opinie Poradni

Psychologiczno- Pedagogicznej o specyficznych trudnościach w uczeniu się.

  1. W stosunku do wszystkich uczniów posiadających dysfunkcję zastosowane

zostaną zasady wzmacniania poczucia własnej wartości, bezpieczeństwa,

motywowania do pracy i doceniania małych sukcesów.

Warunki i tryb uzyskania wyższej niż przewidywalna rocznej (okresowej) oceny klasyfikacyjnej:

 

Uczniowi przysługuje prawo do poprawienia oceny rocznej (okresowej) o jeden stopień wyżej, jeżeli:

-przystąpił w ciągu roku szkolnego do wszystkich prac klasowych i sprawdzianów

-w wyznaczonym przez nauczyciela terminie poprawił oceny z prac klasowych na wyższe

-systematycznie odrabiał prace domowe

-systematycznie i starannie prowadził zeszyt przedmiotowy

-nie opuścił bez usprawiedliwienia żadnych zajęć.

 

Informacja zwrotna:

Nauczyciel -uczeń:

  • informuje uczniów o wymaganiach i kryteriach oceniania,
  • pomaga w samodzielnym planowaniu rozwoju,
  • motywuje do dalszej pracy,

Nauczyciel - rodzice:

  • informuje o wymaganiach i kryteriach oceniania,
  • informuje o aktualnym stanie rozwoju i postępów w nauce,
  • dostarcza informacji o trudnościach ucznia w nauce,
  • dostarcza informacji o uzdolnieniach ucznia,
  • daje wskazówki do pracy z uczniem

Nauczyciel - wychowawca klasy - dyrektor:

  • nauczyciel informuje wychowawcę klasy o aktualnych osiągnięciach ucznia,
  • nauczyciel lub wychowawca informuje dyrekcję o sytuacjach wymagających jego zdaniem interwencji.

 

 Wymagania na poszczególne oceny zostały zawarte w następujących załącznikach:

-załącznik nr 1- klasa 4

-załącznik nr 2 - klasa 5

-załącznik nr 3- klasa 6

-załączniki nr 4- klasa 8

 

                                                                                               mgr Kamilla Mazurek

 


POLUB NAS :-)



Zapraszamy do używania e-podręczników

  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 16 gości 

Dzisiaj jest: Piątek
26 Kwietnia 2024
Imieniny obchodzą
Artemon, Klaudiusz, Klet, Marcelin,
Marcelina, Maria, Marzena, Spycimir

Do końca roku zostało 250 dni.
Zodiak: Byk