16 grudnia 2021 r. odbyło się uroczyste podsumowanie realizacji projektu „Matematyka na tropie złota”. Zaproszono rodziców oraz kolegów z młodszych klas na telekonferencję, podczas której przybliżono przybyłym czym zajmował się zespół projektowy przez kilka ostatnich miesięcy. Zaprezentowano co udało się zrobić, ale również zaproszono gości do wspólnej zabawy z proporcjami. Był to czas ciekawej nauki i sprawił wszystkim dużo radości.
Projekt „Matematyka na tropie złota” pokazał, że matematyka tak naprawdę jest zawsze wokół nas. A wspólne działania zespołu zachęciły uczestników do rozwiązywania problemów w sposób twórczy oraz stosowania teorii szkolnej w praktyce. W czasie telekonferencji znaleziono odpowiedzi na pytania: • Ile wynosi wartość złotej liczby? • Ile stopni ma złoty kąt? • Jak wygląda złoty trójkąt i złoty prostokąt? • Gdzie w świecie roślin można zobaczyć złoty kąt? • Dlaczego matematyka zajmuje się uprawą kalafiorów, ananasów i słoneczników? • Czy nasze ciała są proporcjonalne? • Co wspólnego ma ze złotą proporcją dowód osobisty, prawo jazdy czy karta bankomatowa? Poza tym uczestnicy spotkania rysowali prostokąty i sprawdzali, który z nich spełnia zasadę złotej proporcji. Odbył się również konkurs dla rodziców, którzy mieli zaprojektować kartę bankomatową wartą milion dolarów. Zwycięzcą tego konkursu została Pani Edyta Mroczkowska. A co o podsumowaniu projektu sądzili jego uczestnicy? Oto co odpowiedzieli na pytania: Co was zaskoczyło podczas warsztatów? Czy przyjemnie i pożytecznie spędziliście czas z matematyką?
Zaskoczyło nas, że honorarium za logo Bp wynosiło aż 211 mld dolarów. Było bardzo ciekawie i interesująco. Można było dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. Hubert Mroczkowski z mamą Edytą
Zaciekawiła nas ilość zastosowań złotej proporcji. Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni i z chęcią weźmiemy udział w następnych zajęciach. Filip Dubiel z tatą Tomaszem
Zaskoczyło nas to, jak matematyka współgra z przyrodą. Spędziliśmy wspólnie ten czas bardzo fajnie. Przydadzą nam się te wiadomości – mi w szkole, a tacie w życiu codziennym (jest budowlańcem). Tosia z tatą Maciejem
Zaskoczyło nas to, że w sposób łatwy, prosty i przyjemny można było nauczyć się matematyki. Uważamy, że czas spędzony z lekcją matematyki był bardzo ciekawy, interesujący i przyjemny. Justyna Śliwińska z mamą Kamilą i wujkiem Michałem
Zaskoczyło nas to, że matematyka jest nawet w świecie roślin. Pożytecznie i miło spędziłyśmy czas z matematyką. Oliwia Matuszewska z mamą Mariką
Dowiedzieliśmy się bardzo dużo ciekawych rzeczy. Na przykład, że ciąg Fibonacciego świetnie obrazuje rzeczywistość wokół nas. Widać go w spiralnych muszlach ślimaków, łuskach szyszek czy przekrojonych owocach. Spędziliśmy bardzo fajnie i pozytywnie czas z matematyką. Agnieszka Wolska z tatą Piotrem
Więcej informacji o projekcie można przeczytać na blogu https://matma-zloto.blogspot.com/.