Start
Wycieczka do Torunia

W piątek 26 maja odbyła się wycieczka do Torunia. Na wyjazd wybrali się uczniowie klas IV – VI SP. Swoją przygodę rozpoczęliśmy od wizyty w Centrum Nowoczesności "Młyn Wiedzy". Wzięliśmy udział w nowoczesnej lekcji w przestrzeni wystawy "Rzeka". Poznaliśmy takie pojęcia, jak potok źródłowy, wir wodny, turbina i elektrownia wodna czy też ruch obrotowy. Nasi uczniowie rozwiązali test, który wypadł im bardzo dobrze. Następnie udaliśmy się do pracowni naukowej oraz sali ekspozycyjnej, w których znajdowały się eksponaty poświęcone różnym dziedzinom nauki.

W centrum Torunia spotkaliśmy się z panią przewodnik i odbyliśmy z nią cudowny spacer po Starym Mieście. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Bramy Klasztornej, przy której pani przewodnik opowiedziała nam o tym, jak powstało miasto oraz poznaliśmy kilka interesujących legend toruńskich. Zwiedziliśmy również Krzywą Wieżę, Dom Mikołaja Kopernika oraz pomnik, Katedrę św. Jana Chrzciciela, Ratusz, Rynek Staromiejski i pomnik Flisaka. Następnie przyszedł czas na zakup pierników oraz pamiątek dla najbliższych.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było "Żywe Muzeum Piernika", w którym przeszliśmy warsztaty piernikarskie. Poznaliśmy tajną recepturę pierników toruńskich. Każdy uczeń wykonał swojego piernika, którego otrzymał po uprzednim wypieczeniu. Wycieczka przysporzyła nam niesamowitych wrażeń. Wiele wiemy o Toruniu. Nie od dziś wiadomo, że podróże kształcą.

Dorota Żółć

Zobacz zdjęcia

POLUB NAS :-)

Zapraszamy do używania e-podręczników

• JoomlaWorks Simple Image Rotator

Czesław, Czech, Czechasz, Czechoń,
Leon, Leontyna, Pafnucy, Tymon, Werner,
Włodzimierz

Do końca roku zostało 257 dni.